Ми вас вітаємо!

Психологічна служба

 

Соціальний педагог школи - Кучеренко Ірина Анатоліївна  

 Конвенція про права дитини 

Десять кроків, щоб стати кращими батьками

1. Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.

2. Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.

3. Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються більш безпечно, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.

4. Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.

5. Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття. Пригадайте, як Ви почувалися. Коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.

6. Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладати зусиль для цього. Хваліть її за хорошу поведінку.

7. Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким чином Ви сказали б це дорослому. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.

8. Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.

9. У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними і їх дотриманні, про намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.

10. Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся.

 Якщо дитина не може всидіти за уроками

- Для досягнення педагогічних цілей можна використовувати як тихі настільні ігри, так і рухливі сюжетно-рольові.

- Давайте більше доручень і стежте, щоб все було зроблено точно за завданням.

- Для дитини корисно виконувати яку-небудь справу разом з дорослими. Робити все швидко, весело, без попереднього розгойдування і томливих пауз (мити посуд, лагодити, читати).

- Можна виробити у дитини звичку швидко перемикатися з однієї справи на іншу. Якщо її звуть їсти, то вона повинна негайно припинити гру. Неприпустимо дозволяти дитині ігнорувати батьківські вказівки.

- Необхідно привчати дитину відокремлювати вільний час від часу, коли вона зайнята чимось серйозним, не плутати справу з грою, не перетворювати одне на інше.

- Добивайтеся, щоб все необхідне дитя робило без додаткового нагадування, ні на що не відволікаючись.

- Для успішного навчання необхідно дотримуватися режиму дня, мати твердо встановлений час для приготування уроків.

- Виховання звички до систематичної роботи починається зі встановлення чіткого режиму занять. Без цього не можуть бути досягнуті успіхи в навчанні.

- Режим дня не повинен змінюватися залежно від кількості уроків, від того що по телевізору показується цікавий фільм або додому прийшли гості.

- Дитина повинна сідати за уроки не лише в один і той же час, але і на постійне робоче місце.

- Потрібно виділити дитині постійне місце, щоб вона могла тримати там книги і зошити. Коли у дитини сформується установка на певне місце і час роботи, їй буває досить всістися за звичний стіл, як сам собою приходить робочий настрій.

- Необхідно виконувати правило: до початку занять із столу повинно бути прибрано все, що не має до них відношення. Добре встановити чіткий і постійний лад розташування предметів на робочому столі.

Як навчити дитину успішно виконувати домашнє завдання

      Як допомогти дитині не просто виконувати сьогоднішнє домашнє завдання, але й навчити її обходитися без нашої допомоги? Комусь з дітей вистачить тиждень – другий, комусь – декілька місяців або ще більше. Але у будь-якому випадку в цьому процесі буде декілька етапів.

   Перший етап – ви якомога більше завдань виконуєте разом із дитиною. Прагнете зрозуміти, яких знань, навичок їй не вистачає, з’ясувати, чи немає у неї неправильних способів виконання, звичок у роботі. Допомагаєте позбутися недоліків і неправильних способів дії.

  Другий етап. Частину роботи дитина виконує сама. Але ви повинні бути впевнені, що з цією частиною роботи вона впорається. Швидше за все, спочатку це буде дуже невелика частина, але дитині необхідно відчуття успіху. Оцініть з нею результат. Після кожної самостійної й успішно виконаної частини ставте який-небудь значок, наприклад знак оклику або задоволене личко. Через якийсь час ви разом з дитиною переконаєтесь, що правильно зроблена частина збільшується щодня. У разі невдачі спокійно розберіться, що є перешкодою. Навчіть дитину звертатися по допомогу у разі виникнення конкретних питань. Головним на цьому етапі має бути усвідомлення дитиною, що вона може працювати самостійно і впоратися зі своїми труднощами.

 Третій етап. Поступово самостійна робота розширюється до того, що дитина сама виконує всі уроки. Ваша підтримка на цьому етапі швидше психологічна. Ви знаходитесь неподалік, займаєтесь своїми справами. Але готові прийти на допомогу, якщо знадобиться. Перевіряєте зроблене. Сенс цього етапу у тому, аби дитина переконалася, що вона вже дуже багато може зробити сама, але ви завжди її підтримаєте.

  Четвертий етап. Дитина працює самостійно. Вона вже знає, скільки часу піде на те або інше завдання, і контролює себе за допомогою годинника, звичайного або пісочного. Ви в цей час можете бути відсутні удома або знаходитися в іншій кімнаті. Сенс цього етапу у тому, що дитина прагне подолати всі труднощі сама. Відкладати до вашої появи можна тільки найважче. Ви перевіряєте зроблене. Це необхідно, поки остаточно не виробиться навичка самостійної роботи.

    Ви вважаєте, що такий підхід займе у вас багато часу і сил? А хіба менше часу і емоцій ми витрачаємо на безплідну боротьбу ( «щоб сів, щоб почав, щоб не відволікався…»)? На надолужування упущеного по ночах перед контрольною? Чого ж тоді вимагати від дитини, якщо ми самі не можемо організувати, спланувати свою допомогу їй?

    Факти, що можуть Вас здивувати...

    Діти часто не розуміють, чому їх покарано. Дослідження доводять, що вимоги дорослих часто видаються дітям незрозумілими. Пам'ятайте, коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може зрозуміти, за що і чому її покарано. Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти. Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що Ви її постійно контролюєте.

                                                       
Пам'ятка для батьків першокласників

У спілкуванні зі своїми дітьми:

Радійте вашому синові, доньці.

Розмовляйте з дитиною турботливим, підбадьорюючим тоном.

Коли дитина з вами розмовляє, слухайте уважно, не перериваючи.

Установіть чіткі та визначені вимоги до дитини.

У розмові з дитиною називайте як можна більше предметів, їх ознак, дій з ними.

Ваші пояснення повинні бути простими та зрозумілими.

Розмовляйте чітко, ясно.

Будьте терпелячими.

Спочатку запитуйте «що?», а потім «для чого?», «чому?».

Заохочуйте в дитини прагнення ставити запитання.

Заохочуйте цікавість, пізнання та уяву вашої дитини.

Частіше хваліть дитину.

Заохочуйте ігри з іншими дітьми.

Турбуйтесь про те, щоб у дитини були нові уявлення, про які вона могла б розповісти.

Намагайтеся, щоб дитина разом з вами щось робила по господарству.

Намагайтесь проявляти інтерес до того, що їй цікаво робити (малювати, співати тощо).

Не втрачайте почуття гумору.

Грайте з дитиною в різні ігри.

Частіше робіть щось спільно, усієї сім'єю.,

Заохочуйте в дитини прагнення ставити запитання.

Заохочуйте цікавість, пізнання та уяву вашої дитини.

Частіше хваліть дитину.

Заохочуйте ігри з іншими дітьми.

Турбуйтесь про те, щоб у дитини були нові уявлення, про які вона могла б розповісти.

Намагайтеся, щоб дитина разом з вами щось робила по господарству.

Намагайтесь проявляти інтерес до того, що їй цікаво робити (малювати, співати тощо).

Не втрачайте почуття гумору.

Грайте з дитиною в різні ігри.

Частіше робіть щось спільно, усієї сім'

Частіше спілкуйтеся зі спеціалістами, читайте книги про виховання дитини.

Щоб установити довірливі стосунки з дитиною та зберегти їх:

Не переривайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу тривожитись через те, що вас мало цікавить те, про що вона каже.

Не ставте забагато запитань.

Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.

Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.

Не вигадуйте для дитини багато правил - вона перестане звертати на них увагу.

Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.

Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми

Поради соціального педагога батькам щодо спілкування і виховання проблемної дитини.

1. Якщо дитина проявляє садистські нахили, жорстока по відношенню до інших людей, тварин – проблема емоційного і психічного стану. В такому стані треба звертатись до дитячого психотерапевта.

2. Якщо дитина гіперактивна – потрібна консультація педіатра, який поставить діагноз і призначить лікування.

3. Якщо дитина запальна чи войовнича – переконайтесь чи саме батьки не провокують таку поведінку. До такої треба бути уважним, роз’яснювати наслідки такої поведінки, щоб вона вчилась регулювати свої стосунки із іншими людьми.

4. Якщо дитина не вміє стримувати гнів, необхідно залучити її до активного слухання, щоб вона вчилась вербально висловлювати агресію і знімати збудженість, нервовість.

5. Із кінозалу ( домашнього) виключити перегляд фільмів і телепередач із сценами насилля, жорстокості

6. Ні в якому разі не застосовувати фізичні покарання.

7. Роз’єднати хулігана і жертву Зайняти хулігана корисною роботою, щоб його енергія використовувалась з миролюбною метою.

8.Привчити дітей самим вирішувати свої проблеми настільки, наскільки це можливо, без стороннього втручання.

9. Не дозволяйте такій дитині сидіти без діла. Спрямуйте її енергію на щось корисне.

10.Доброзичливість і теплі стосунки з такими дітьми, постійне спілкування і вміння слухати дитячі проблеми, переконання, а не фізична сила – це допоможе запобігти агресивності.

Рекомендації соціального педагога батькам підлітків, схильних до правопорушень

1. Намагайтеся бути завжди позитивним прикладом для своєї дитини, законослухняним громадянином своєї країни.

2. З молодшого віку прищеплюйте дітям повагу до закону, прав людини.

3. Проявляйте витримку, терпіння під час спілкування з дитиною, обговорення його протиправних вчинків (дій).

4. Шляхом переконання, створення гідних та цікавих життєвих перспектив сприяйте виникненню у підлітків прагнення до законослухняності, вибору гідних друзів, дозвілля.

5. Відмовтеся від постійних повчань, не закріплюйте у підлітків негативної оцінки своїх учинків.

6. Не нав’язливо здійснюйте систематичний контроль за життєдіяльністю підлітка.

7. В процесі необхідного перевиховання змінюйте обставини в сім’ї, звичні форми поведінки, спілкування, контролю та інше з дитиною та поміж дорослими.

8. Сприяйте особистісному зростанню дитини.

9. Висловлюйте йому свою довіру, схвалюйте його досягнення, виробляйте вміння не тільки підкорятися, а й командувати.

Консультація для батьків, що мають агресивних дітей

При взаємодії з агресивною дитиною:

— приймайте дитину такою, яка вона є;

— висувайте до дитини свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а її можливості;

— розширюйте кругозір дитини;

— включайте дитину до спільної діяльності, підкреслюючи її значимість у виконуваній справі;

— ігноруйте легкі прояви агресивності, не фіксуйте на них увагу оточуючих.

 

 

Практичний-психолог школи - Мухарська Оксана Олегівна

    

Мистецтво жити з дітьми

Сім`я – найбільша людська цінність. В сім`ї під керівництвом та з допомогою батьків дитина пізнає навколишній світ у всіх його складностях і багатогранних виявленнях, тут проходить їх громадянське становлення, формується світогляд та естетичні смаки.
         Здійснюючи раннє виховання в сім`ї, батьки створюють умови для повноцінного фізичного та психологічного становлення особистості, забезпечення дитині почуття захищеності, рівноваги, довіри, формують активне, зацікавлене ставлення до оточуючого середовища.
         З сім`ї протоптується стежка до школи. І вже тоді – в життєву дорогу ведуть два розуми, два досвіди: сім`я і школа.

У шкільному віці основу виховання в сім`ї складає формування:

- духовно здорової людини;

- гуманістичної моралі;

- готовності до праці;

- патріотичних почуттів;

- естетичної культури;

- високоінтелектуальної особистості.

У сім`ї проходить засвоєння морально-естетичних норм через основні народно-педагогічні традиції сімейного виховання:

- вшанування новонародженої дитини і її батьків, бабусь і дідусів;

- вивчення з дітьми колискових пісень, читання казок;

- відзначення сімейних свят;

- відзначення календарних, обрядових свят;

- знайомство з Біблією та 10 моральними заповідями;

- екскурсії в природу;

- виховання господаря дому, землі, на якій живе дитина

Азбука для батьків

А – азбуку виховання повинні знати всі батьки.
Б – будьте при дітях витриманими у своїх вчинках.
В – вас запитують – уважно слухайте, дайте відповідь.
Г – говоріть з дитиною у зрозумілій для неї формі.
Д – дайте можливість дитині виявити самостійність.
Є – єдність між педагогами і членами сім`ї – запорука успішного виховання.
Ж – життя дитини повинно бути заповненим посильною працею.
З – знайте: основи виховання закладаються з раннього дитинства.
 І – ігри – запорука здорового фізичного розвитку дитини.
 К – корисно знати: любов до дитини має бути поміркованою.
Л – любов до рідного краю виховуйте з дитинства.
М – мама і мир - найдорожче для дітей.
Н – не говоріть дітям неправду.
О – одяг має бути охайним.
П – прагніть завжди чинити з дітьми справедливо.
Р – розмовляйте з дітьми часто, співайте разом.
С – стежте за своєю поведінкою, бо діти наслідують вас.
Т – трудитися навчайте з раннього віку.
У – успіх у вихованні залежить від здорової атмосфери в сім`ї.
Ф – фізкультура повинна стати для дитини улюбленим уроком.
Х – хай завжди дитина відчуває інтерес до себе.
Ц – цілеспрямованість у вихованні допоможе досягти значних успіхів.
Ч – частіше бувайте з дитиною на природі.
Ш – шум – ворог здоров`я дитини.
Щ – щастя і радість дітей – у ваших руках.
Я – якщо хочете, щоб ваша дитина була ввічливою, справедливою, чесною, ставилася до всіх з любов`ю, дотримуйтесь цих порад самі.

 

Пам`ятка для батьків

1.     На прикладах, взятих із життя, демонструйте дітям зразки чесного виконання обов`язку перед суспільством і сім`єю.

2.     Відвідуйте збори і заняття для батьків.

3.     Виділіть школяреві постійне робоче місце.

4.     Привчайте учня до охайності, дбайливого ставлення до шкільного майна і навчальних посібників.

5.     Щоденно цікавтесь успіхами дитини в школі. Радійте успіхам малюка, допомагайте йому, але пам`ятайте, що допомога і контроль не повинні бути муштрою, моралізуванням.

6.     Сприяйте тому, щоб дитина брала участь у заходах, які проводяться в класі або школі.

7.     Намагайтеся вислухати дитину до кінця. Поділитися своїми враженнями – природна потреба малюка.

8.     Організовуйте дозвілля дитини.

9.     Систематично привчайте дитину до праці.

10.  Пам`ятайте, що тільки разом зі школою можна добитися бажаних результатів у вихованні і навчанні дітей. Учитель – ваш перший порадник і друг. Радьтеся з ним і підтримуйте його авторитет. Зауваження щодо роботи вчителя висловлюйте у розмові з ним. Не робіть у присутності дітей.

Електронний курс 
«ТОРГІВЛЯ ЛЮДЬМИ - СУЧАСНЕ РАБСТВО, 
захисти себе, своїх рідних та близьких»

 

Екскурсія до відділення ПриватБанку

10.02.2017 учні 8-Б класу відвідали відділення ПриватБанку, де їм розповіли та наглядно показали роботу відділення та ознайомили з нововведеннями у банковській справі.

 

      

Багато років наша школа  співпрацює і товаришує з Приват-банком. Співробітники відділення приходять до школи з новими пропозиціями та з навчальною програмою, запрошують до себе в гості.

           

На думку вчителів, батьків та учнів, такі уроки економічної грамотності допоможуть нашим дітям легше адаптуватися до дорослого життя.

   

Екскурсія була цікавою і дуже сподобалась учням, кожен з них отримав сертифікат. І, хто знає, може під час екскурсії народився серед молодих відвідувачів майбутній банкір =) 

 

12 секретів психічного здоров'я сучасної людини

Наші предки не піддавалися впливу стресових подразників в такій кількості, як ми, тому багато з них могли доживати до 100 років. Ми ж живемо в такому світі, де дуже багато речей, не сприяють збереженню психічного здоров'я та рівноваги. Тому, дуже важливо в наші дні піклуватися не тільки про стан свого тілесного здоров'я, а також берегти і психіку. У цій статті розглянемо 12 порад, щодо збереження психічного здоров'я.

1. Дуже важливо для того, щоб зберегти своє психічне здоров'я, забезпечити собі повноцінний і достатньо тривалий сон. Справа в тому, що під час сну, наша нервова тканина відновлюється, а недолік або ж якісь інші проблеми з ним, призводять до її виснаження. Звичайно ж, ритм життя сучасної людини не сприяє тому, щоб нормально висипатися, але важливо взяти цей момент під контроль.

2. Ні для кого не секрет, що сучасний світ оточує нас стресами. Кожен пережитий стрес залишає відбиток не тільки на нашій психіці, але і на тілесному здоров'ї. Тому, дуже важливо виробити ефективні механізми захисту від негативного впливу стресу. Виробляйте в собі стресостійкість з допомогою медитації, молитви, спеціальних психологічних вправ або ж знайдіть відповідний вам спосіб.

3. Щодня в світі відбувається дуже багато жахливих подій, про які нам знати зовсім не обов'язково. Тому, не потрібно дивитися, читати або слухати новини - так ви збережете свою психіку і убережетеся від негативних емоцій.

4. Убережіть себе від непотрібних переживань і справ - просто не дозвольте себе втягувати в те, чого насправді не хочете виконувати. Навчіться сміливо і без зайвих докорів сумління відмовляти, коли розумієте, що не хочете або не можете взяти на себе відповідальність за якусь справу. Це ваше життя і ви маєте право нею розпоряджатися так, як ви хочете, не відчуваючи провину за те, від чого відмовляєтеся.

5. Дуже негативно на наше психічне здоров'я впливає звичка відкладати важливі справи на потім. Сьогодні ви відклали на завтра, потім ще щось і до кінця тижня, ви розумієте, що потрібно включати реактивний режим, тому що ви нічого не встигаєте. Таке життя, під вплив стресу, може привести вас в кабінет психотерапевта (в кращому випадку).

6. Для того, щоб не перевантажувати свою нервову систему, важливо розуміти, як вона працює. Наш мозок не в змозі тривалий час виконувати складні завдання, тому потрібно перевантажувати свій мозок - дозволяйте їй відпочивати після кожного успішно виконаного завдання.

7. В наш час також варто бути дуже обережними при виборі друзів і формуванні кола спілкування. Дуже важливо вчасно виявляти і віддаляти від себе тих людей, спілкування з якими вас емоційно вимотує. А в іншому випадку, ці «енергетичні вампіри» із задоволенням висмокчуть з вас всю життєву енергію, доведуть вас до невротичного стану.

8. Періодично, щоб наситити свою нервову систему, а отже, і захистити своє психічне здоров'я, потрібно вживати біологічно активні добавки, які збагачують організм магнієм, вітамінами групи В, і іншими важливими компонентами.

9. Навчіться не збирати в собі негативні емоції, а позбавлятися від них відразу, як тільки ви відчуваєте їх виникнення. Знайдіть способи звільнення від негативу. Це може бути, наприклад, крик, або боксування груші.

10. Навчіться не давайте обіцянок, яких ви не зможете виконати, адже вони вимотують вас емоційно, а з-за тривалих переживань, ваша психіка стає нестабільною, ви легко дратуєтеся і не здатні протистояти стресу. Найкраще нікому нічого не обіцяти!

11. Пам'ятайте про те, що для психічного здоров'я дуже корисно періодично змінювати обстановку. Тому, урізноманітніть своє життя, подорожуйте частіше, хоча б по своїй області. Відкривайте щось нове в своєму худобу місті, в роботі і в кожній людині, з якою вам доводиться спілкуватися.

 

«Відведи маму, сходи з дружиною, розкажи сестрі»

http://kvitna.org/men-promise/ Благодійний фонд "КВІТНА"