Ми вас вітаємо!

Методична робота

     Методична робота в Уманському ліцеї № 1 Уманської міської ради Черкаської області здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти України в ХХІ столітті, Державної національної програми «Освіта. Україна ХХІ століття», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту базової, повної загальної середньої освіти» та іншими нормативними документами, передбаченими чинним законодавством, а також відповідно до структури, циклограми та завдань, визначених у плані роботи відділу освіти Уманської міської ради, наказу по ліцею «Про організацію методичної роботи» з метою зростання педагогічної майстерності колективу загалом і кожного педагога зокрема.

    Найважливіші принципи, на основі яких здійснювалася науково-методична робота в ліцеї, – системність, зв'язок із життям, актуальність, науковість, наступність, творчий характер, урахування особливостей закладу, диференційований підхід до вчителів, пошук найважливіших, пріоритетних проблем і напрямів підвищення кваліфікації та форм роботи з учителями в умовах сьогодення.

     Методичним завданням науково-методичної роботи ліцею став розвиток інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах, що мало на меті пошук шляхів активізації творчих здібностей учителя та учня на засадах особистісно орієнтованого та компетентісного підходів. Сьогодні особливого значення набуває проблема розвитку професійної компетенції вчителів, оскільки сучасний учитель поряд із навчанням і вихованням учнів виконує культурологічну, соціально-психологічну, розвивальну, дослідницьку, проективну функції, створює умови, що забезпечують освітній і духовний розвиток дітей. Його фахова досконалість вимагає все вищого рівня компетентності, який міг би забезпечити ефективність і результативність педагогічних дій. Роботу педагогічного колективу було спрямовано на реалізацію науково-методичної проблеми «Створення комфортних емоційно-психологічних умов для формування у ліцеїстів потреб і навичок самоосвітньої діяльності».  Робота над проблемою підняла на більш високий рівень теоретичну підготовку кожного вчителя, надала чіткості, цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вчителів, активізувала форми методичної роботи.

     Методична діяльність здійснюється за основними організаційними формами:

  • індивідуальною (самоосвіта вчителів, участь у виставці педтехнологій, друк у фахових виданнях, атестація тощо);
  • груповою (шкільні методичні об’єднання, творча група, школа молодого вчителя)
  • колективною (засідання педагогічної ради, інструктивно-методичні наради, семінари, круглі столи, предметні тижні, методичний тиждень, декада педагогічної творчості  тощо).

     У 2022/2023 навчальному році організація методичної роботи спрямована на вирішення таких завдань:

  1. Поглиблення змісту загальноосвітньої підготовки учнів з окремих предметів навчального плану шляхом організації допрофільної та профільної підготовки учнів, організації навчання за системою розвивального навчання. 
  2.  Забезпечення психолого-педагогічного та науково-методичного супроводу якісного функціонування інклюзивного навчання та педагогічного патронажу
  3.  Підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану.
  4. Активізацію роботи з обдарованими учнями, організація науково-дослідницької роботи учнів.
  5. Підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників шляхом організації наставництва, професійної адаптації молодого учителя, методичних об’єднань учителів-предметників, проведення методичних тижнів.
  6. Підвищення рівня профілактично-консультативної роботи серед учнівського колективу, батьківської громади, створення умов для реалізації відповідних програм щодо розвитку особистості учня, враховуючи соціальний запит та особисту зацікавленість учнів, батьків, педагогів.
  7. Залучення педагогів до участі в інноваційних і дослідно-експериментальних проектах різних рівнів.
  8. Стимулювання педагогів до оволодіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями.
  9. Удосконалення психолого-педагогічної освіти вчителів.
  10. Удосконалення роботи органів учнівського самоврядування, широке залучення його до вирішення питань організації навчально-виховного процесу, життєдіяльності закладу освіти.
  11. Забезпечення роботи науково-практичних семінарів з актуальних питань навчання і виховання ліцеїстів.
  12. Забезпечення ефективної роботи методичного кабінету ліцею.
  13. Поширення педагогічного досвіду працівників закладу освіти шляхом друку матеріалів у фахових виданнях та на освітніх сайтах.
  14. Забезпечення змістовного наповнення веб-сайту ліцею.
  15. Забезпечення успішної реалізації науково-педагогічного проекту «Інтелект України».
  16. Забезпечення виконання вимог нового Державного стандарту базової середньої освіти в умовах Нової української школи.

Нова українська школа (НУШ)

     Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті. 

     НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. 

   Співпраця між усіма учасниками освітнього процесу – учителів, учнів, адміністрацій та батьків – наріжний камінь, який допоможе досягти всіх інших результатів. Адже тільки так можливо втілити головну мету: змінити освітнє середовище, впровадити навчання для життя.

      І врешті – зробити українську школу відкритою, цікавою та сучасною.

Інтелект України

     Інтелект — один з найдорожчих ресурсів. В Україні також розуміють необхідність виховувати інтелектуальну еліту нації. 2006-го року команда провідних науковців Харкова запропонувала до впровадження концепцію виховання й навчання дітей у закладах загальної середньої освіти, яка розроблена на основі  передових, найбільш ефективних методик.

       Уманський ліцей №1 продовжує реалізувати  НПП «Інтелект України» в середній ланці.

   В ліцеї за проектом  працює 3 класи - 5-А клас (класний керівник Краковська А.І.), 6-А клас (класний керівник Мусієнко О.А.), 7-А клас (класний керівник Лагуш Л.В.)

     Сутність проекту полягає не в насиченні дитини знаннями, а в набутті нею необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів - сприйняття, пам’яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості ліцеїста - цілеспрямованості, працелюбності, наполегливості, сили волі, організованості, охайності тощо.

    Програма розроблялася таким чином, щоб урахувати вікові особливості учнів і не лише  зберегти, а й збільшити інтерес дітей до навчання. Завдяки міжпредметним зв’язкам, засобам наочності й відеоматеріалам об’єкт вивчення стає більш зрозумілим та цікавим.

    Науково-педагогічний проект “Інтелект України” реалізується на базі державних програм з різних навчальних дисциплін. Проект забезпечено навчально-методичним комплексом (підручники – зошити з друкованою основою – наочні посібники), комп’ютерною підтримкою (аудіо-, відеозаписами).  Учні, які працюють за проектом, мають високий рівень мотивації до навчання, вміють працювати з інформацією,з першого класу вчаться працювати з тестами, що є підготовкою до ЗНО.

Шкільні методичні об'єднання
Методичні об'єднання - головна форма методичної роботи школи. Керує роботою методичного об'єднання голова.
Діяльність спрямована на вирішення таких завдань:
  • постійне підвищення рівня загальнодидактичної й методичної підготовки педагогів для організації та здійснення освітнього процесу ;
  • обмін досвідом, пропаганда та здійснення нових підходів до організації навчання й виховання;
  • створення умов для самоосвіти вчителів і здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.
 
Робота методичних об'єднань передбачає:
  • діагностику утруднень вчителів, класних керівників і вибір форм підвищення кваліфікації на основі аналізу потреб;
  • вдосконалення педагогічної майстерності;
  • розробку основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково - практичної діяльності учнів (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань);
  • вивчення, узагальнення, впровадження кращого перспективного досвіду;
  • створення банку даних інноваційних технологій;
  • здійснення моніторингу ефективної діяльності членів методичного об'єднання;
  • наставницький супровід становлення педагогічної майстерності, професійної компетентності молодих вчителів;
  • участь у атестації педагогічних працівників.