Ми вас вітаємо!

Інформація про заклад освіти

     Повна назва:

Уманський ліцей №1 Уманської міської ради Черкаської області

   Скорочена:

УЛ №1 Уманської міської ради

   Тип ЗЗСО:

Ліцей

   Ступiнь:

ІI-III

   Форма власності:

комунальна

   Тип місцевості:

міська

   Індекс:

20300

   Поштова адреса:

Україна, вул. Єднання, 77

   Код КОАТУУ:

7110800000

   Телефони:

3-98-49, 3-98-19

   E-mail:

zzso9uman@gmail.com

school_9uman@ukr.net

   Сайт(и):

http://school9-uman.com.ua/

   Директор:

в.о. директора Канак Алла Іванівна

   Кількість учнів:

577

   Кількість персоналу:

61

   Кількість класів:

21

   Кількість приміщень:

30

   Кількість інклюзивних класів:

7

   Кількість учнів у них:

10

  Ліцензований обсяг:

                        950

   Мова навчання

українська

   Умови доступності

доступ до І поверху

   Бюджетування (засновник):

Бюджет міста Умані (23206100000)

 

 

 

Уманський міський ліцей №1

Уманської міської ради

Черкаської області

вул. Інтернаціональна, 77, м Умань, Черкаської області, 20300

    тел. +38(04744)39819     е-mail:  zzso9uman@gmail.com  код ЄДРПОУ 24351514

ДОВІДКА

про результати самооцінювання освітніх і управлінських процесів

за 2021/2022 навчальний рік

№ з/п

Напрям оцінювання

Оцінка освітньої діяльності та управлінським процесам закладу

1

Освітнє середовище

Під час спостереження за освітнім середовищем з’ясовано: 

✔ у цілому в школі створено безпечні умови навчання та праці (це підтверджено відповідями респондентів, зокрема 27% педпрацівників задоволені , 82% переважно задоволені освітнім середовищем та умовами праці у школі; 45,4% учнів стверджують, що вони у безпеці, і 49,9% - здебільшого у безпеці); 

✔територія закладу недоступна для несанкціонованого  заїзду

 транспорту, але доступна для сторонніх осіб;

✔ для учнів початкових класів облаштовано ігровий майданчик;

✔ приміщення чисті, охайні та недоступні для сторонніх осіб (54% батьків здобувачів освіти задоволені облаштуванням території, чистотою навчальних кабінетів, їдальні, туалетних кімнат; 64,4% опитаних задоволені чистотою приміщень); 

✔ навчальні кабінети школи непрохідні, розміщені не вище другого поверху;

✔ у приміщені школи дотримуються температурного режиму; 

✔ приміщення їдальні, столи, лавки, місця для видачі готових страв чисті, їх регулярно миють; організація харчування у школі сприяє формуванню культури здорового харчування в учнів;

✔79,1 % опитаних батьків здобувачів освіти та 92% педагогів в основному задоволені якістю харчування; 

✔ у школі частково дотриманий питний режим (у  навчальних кабінетах школи наявна бутильована вода, а також діти мають власну питну воду); 

✔ наявні всі необхідні для реалізації освітньої програми навчальні кабінети та приміщення; 

✔ приміщення закладу  використовуються раціонально, комплектування класів відбувається з урахуванням чисельності здобувачів освіти;

✔ у закладі  частково забезпечено архітектурну доступність для осіб з особливими потребами. Приміщення й територія адаптовані до використання усіма учасниками освітнього процесу, наявна ресурсна кімната;

✔ у кабінетах оприлюднено правила поведінки під час навчальних занять, проте вони потребують оновлення; 

✔ є робочі місця  для  педагогічних працівників, відсутні місця відпочинку для учасників освітнього процесу;

✔ для реалізації освітнього процесу достатньо навчально-методичного забезпечення, проте воно потребує осучаснення. Технічне забезпечення навчальних кабінетів засобами навчання  не відповідає  вимогам законодавства та освітньої програми. 

За наслідками вивчення документації, результатів опитування учасників освітнього процесу та фактів, встановлених під час спостереження за освітнім середовищем було виявлено, що: 

✔ з учнями та працівниками закладу відповідальні особи проводять інструктажі щодо алгоритму дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, проте навчання з питань надання домедичної допомоги проводяться не з усіма категоріями педпрацівників; 

✔ у школі реалізовують заходи із запобігання проявам дискримінації. Педагоги ознайомлені з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому; 

✔ відсутній системний підхід до залучення представників правоохоронних органів, інших фахівців з питань запобігання та протидії булінгу;

✔ педагогічні працівники, адміністрація школи здійснюють заходи щодо запобігання порушення правил поведінки. Інформація про загальні правила поведінки, План заходів із запобігання та протидії булінгу оприлюднені на сайті школи. Для 1-3 класів правила поведінки розроблені спільно з учнями та розміщені на рівні зорового доступу дітей у класних приміщеннях. Проте в коридорах бракує інформаційних стендів, що висвітлюють Правила поведінки для учнів;

✔ у  закладі здійснюється системний аналіз причин відсутності здобувачів освіти на заняттях та вживаються відповідні заходи із запобігання бездоглядності учнів;

✔ у школі проводять роботу щодо адаптації та інтеграції учнів до освітнього процесу (71,6% батьків вважають, що в дітей ніколи не виникали проблеми з адаптацією в школі). Психолог школи щорічно здійснює діагностування учнів 1, 5 класів на предмет адаптації до освітнього процесу. Питання адаптації  учнів 5-х класів щорічно розглядаються на засіданнях психолого-педагогічного консиліуму; учнів 1-х класів – на семінарі учителів початкових класів. Однак питання адаптації учнів та новопризначених педагогічних працівників жодного разу не розглядали на засіданнях педрад; 

✔ 71,7% батьків учнів стверджують, що діти охоче йдуть до школи; 

✔ 75,5% опитаних здобувачів освіти  в основному  задоволені розкладом занять; 

✔ у закладі наявні та використовуються дидактичні засоби для осіб з особливими освітніми потребами;

✔ у  закладі забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу на основі єдності, співпраці педагогічного колективу з сім'єю, фахівцями ІРЦ, іншими фахівцями;

✔ заклад  системно співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами;

✔ у закладі формуються наскрізні навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти в освітньому процесі;
✔  в основному обладнання, засоби навчання сприяють формуванню ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти; 

✔ 86,7% здобувачів освіти поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання мережі Інтернет;
✔ переважна більшість учнів відвідує шкільну бібліотеку для отримання необхідних підручників, у той же час 75,6% учнів взагалі не відвідують бібліотеку. 

✔ у бібліотеці  використовуються  ресурси і проводяться заплановані заходи, акції.

 

Водночас є потреба в удосконаленні освітнього середовища:

 ✔  ремонт огорожі,  воріт; окультурення зеленої зони та пришкільних майданчиків;

✔  оновлення споруд на спортивному та ігровому майданчиках;

✔ забезпечення туалетних кімнат безперебійним поданням засобів гігієни (туалетного паперу, мила), встановлення дверей в туалетних кабінках;

✔ проведення ремонтних робіт у навчальних кабінетах хімії, біології, математики, фізики, географії, музики, майстерні технічної праці, учительській, кабінеті ЗДНВР, харчоблоці їдальні школи; заміна лінолеуму в коридорах;

✔ переобладнання та модернізація шкільного харчоблоку їдальні; 

✔ урізноманітнення асортименту страв примірного двотижневого меню за рецептурним збірником Є.Клопотенка та покращення якості готової продукції; 

✔ облаштування місць для відпочинку для педагогічних працівників, рекреаційних, розвивальних   осередків для здобувачів освіти;

✔ модернізація комп’ютерного класу;

✔ забезпечення навчальних кабінетів ноутбуками та телевізорами;

✔ встановлення на комп'ютерах у кабінетах інформатики програм-фільтрів, що унеможливлюють доступ до сайтів небажаного змісту; 

✔ оприлюднення правил поведінки, інформації про булінг та академічну доброчесність  для учнів початкової школи у доступних  ілюстрованих формах; 

✔ створення ресурсної кімнати для дітей з особливими освітніми потребами; 

✔ створення у бібліотеці сучасного інформаційного осередку. 

 

 

Рівні оцінювання за вимогами: 

Вимога 1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці – достатній;

Вимога 1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації – достатній;

Вимога 1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору – потребує покращення.

 

 

2

Система оцінювання здобувачів освіти

За наслідками вивчення документації, результатів опитування учасників освітнього процесу та фактів, встановлених під час спостереження за освітнім середовищем було виявлено:

✔ Критерії оцінювання результатів навчальних досягнень оприлюднюються педагогами в різних формах, а правила і процедури оцінювання висвітлено на сайті закладу та в змісті освітньої програми. 100% педагогів використовують критерії оцінювання результатів навчання, рекомендовані МОН України. 46%  здобувачів освіти зазначають, що педагоги ще до початку оцінювання завжди пояснюють, за що можна отримати той чи інший бал, або в переважній більшості пояснюють вимоги до оцінювання їх результатів навчання.

✔Система оцінювання у закладі ґрунтується на компетентісному підході. 69% здобувачів освіти стверджують, що вчителі справедливо оцінюють їхні навчальні досягнення. 58% - задоволені своїми результатами навчання. 65% та 23% здобувачів освіти зазначають, що їх думка враховується та частково враховується вчителями під час проведення уроку. 94%  вважають, що вчителі доступно та якісно пояснюють навчальний матеріал. 89% здобувачів освіти отримують від учителів аргументацію виставлених оцінок, аналіз допущених промилок, визначення шляхів покращення результатів навчання.

✔68% респондентів зазначили, що мікроклімат в класі позитивно впливає на їхні результати навчання. А також 99% здобувачів освіти зауважили, що їх співпраця з класним керівником базується на довірі, прозорості та взаєморозумінні.

 

Рівні оцінювання за вимогами: 

  • наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх результатів навчання – достатній;
  • застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти – вимагає покращення;
  • спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до само оцінювання – достатній.

3

Педагогічна діяльність педегогічних працівників

За наслідками вивчення документації, результатів опитування учасників освітнього процесу та фактів, встановлених під час спостереження за освітнім середовищем було виявлено, що:

✔ Учителі планують свою професійну діяльність. У них наявне календарно-тематичне планування, що відповідає освітній програмі закладу, зокрема, 48% складають за рекомендаціями МОН України, 39% використовують зразки, що  пропонують фахові видання, 13% - розробки Інтернет-сайтів.

✔ Переважна більшість вчителів аналізують результативність власної педагогічної діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей учнів, результатів їхнього навчання та враховують результати аналізу при подальшому плануванні роботи.

✔Учителі беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учнів: з особливими освітніми потребами інклюзивних класів та учнів, які навчаються індивідуально (педагогічний патронаж).

✔ Педагоги використовують освітні технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, а саме: 27%- інтерактивні технології, 23% - ІКТ, 12% - проєктне навчання, 22%- критичне мислення,9 % - створення ситуації успіху, 7% - проблемне навчання.

✔  Педагогічні працівники мають публікації з професійної тематики та/або оприлюднені методичні розробки ( навчально-методичні матеріали): 22% викладають власний педагогічний досвід через публікації на освітніх онлайн-платформах, 36% - у професійних спільнотах соціальних мереж, 43% - у матеріалах або виступах на конференціях, 13% - у фахових виданнях.

✔ Переважна більшість учителів використовують зміст предмету для формування ключових компетентностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку.

✔ Усі педагогічні працівники закладу забезпечують власний професійний розвиток, обираючи кількість, види, форми та напрями підвищення рівня своєї професійної майстерності з урахуванням освітніх інновацій, освітніх потреб учнів. Підвищення кваліфікації здійснюється як шляхом очного, так і дистанційного навчання на платформах, затверджених рішенням педагогічної ради. 98% педагогічних працівників вважають, що керівництво закладу сприяє їх професійному зростанню.

✔ У закладі діє учнівське самоврядування, представники якого беруть участь у діяльності школи, у тому числі обговоренні питань щодо удосконалення освітнього середовища. Більшість педагогічних працівників використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин зі здобувачами освіти, застосовують особистісно орієнтований підхід.

✔ Сплановано та реалізуються заходи, що передбачають співпрацю педагогів з батьками здобувачів освіти, яка відбувається у різних формах: індивідуальні спілкування з батьками (63%), батьківські збори (37%). Забезпечується зворотній зв’язок. Більше половини батьків задоволені комунікацією з педагогічними працівниками.

✔ Більшість педагогічних працівників вважають, що у закладі створені умови для професійної співпраці. Діють методичні об’єднання, діяльність яких здійснюється у формі засідань, участі в педагогічних радах. Практикується наставництво, взаємовідвідування уроків. Близько половини педагогів вважають, що психологічний клімат закладу сприяє їхній співпраці між собою.

✔ У закладі розроблено та розміщено на сайті положення про академічну доброчесність. Педагогічні працівники переважно діють на засадах академічної доброчесності (під час оцінювання результатів навчання здобувачів освіти, використанні джерел інформації, результатів досліджень, розробці завдань з метою унеможливлення списування), зокрема, 23% - знайомлять учнів з основами авторського права, 65% - проводять бесіди щодо дотримання академічної доброчесності, 42% - на уроках дають такі завдання, що унеможливлюють списування. Більшість учителів інформують учнів про дотримання основних засад та принципів академічної доброчесності під час проведення навчальних занять та у позаурочній діяльності.  

Рівні оцінювання за вимогами:

  • ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти – достатній;
  • постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників - достатній;
  • налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти - достатній;
  • організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності – достатній.                                          

 

4

Управлінські процеси закладу

За наслідками вивчення документації, результатів опитування учасників освітнього процесу та фактів, встановлених під час спостереження за освітнім середовищем було виявлено, що:

✔ У закладі розроблено, розглянуто на педагогічній раді та затверджено стратегію розвитку закладу, що враховує всі напрями діяльності. Стратегія розвитку враховує специфіку та умови діяльності закладу, включає завдання щодо створення рівного доступу для здобуття якісної освіти, формування ключових компетентностей; створення сучасної матеріально-технічної бази школи інклюзивного середовища та інші завдання.

✔ Річний план роботи школи містить аналіз роботи закладу за попередній навчальний рік, створено відповідно до стратегії розвитку закладу з урахуванням освітньої програми.

✔ Діяльність педагогічної ради спрямовується на реалізацію річного плану та стратегії розвитку закладу.

✔ 2021/2022 навчального року проведено комплексне самооцінюванняза чотирма освітніми напрямами. Було проаналізовано анкетування здобувачів освіти та їх батьків, анкетування вчителів. Двічі на рік відбувається моніторинг сформованості навчальних досягнень учнів, здійснюється порівняння підсумкового оцінювання випускників з їх результатами державної підсумкової атестації та/або ЗНО.

✔ Керівництво закладу вживає заходи для створення належних умов діяльності закладу ( вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, звертається до засновника). На сайті закладу оприлюднено кошторис виконаних робіт та звіт про використання отриманих коштів.

✔ 89% здобувачів освіти стверджують, що освітнє середовище закладу безпечне і психологічно комфортне.

✔ На думку 92% педагогів керівництво закладу доступне для спілкування з учасниками освітнього процесу, вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу та вживає відповідні заходи реагування. Педагогічні працівники можуть висловлювати свою думку, розбіжності, які виникали, переважно вирішуються конструктивно.

✔ Заклад освіти розміщує актуальну інформацію, забезпечує наповнення сайту, сторінку в соціальній мережі Facebook.

✔ Впродовж останніх років спостерігається позитивна динаміка до збільшення робочих місць, вакантних посад, що зумовлено притоком здобувачів освіти,  педагогічні працівники працюють за фахом.

✔ Переважна більшість педагогічних працівників вважає, що керівництво закладу сприяє їхньому професійному розвиткові, зокрема проходженню чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації. На початку календарного року у закладі педагогічною радою схвалюється план підвищення кваліфікації з урахуванням пропозицій педагогічних працівників.

✔ Внутрішньою системою забезпечення якості освіти передбачено механізми  забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів її порушення, види академічної відповідальності педагогічних працівників та учнів за конкретні порушення академічної доброчесності. Фактично всі здобувачі освіти та педагогічні працівники поінформовані про необхідність дотримання академічної доброчесності.

 

Рівні оцінювання за вимогами:

  • наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань – достатній;
  • формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм - достатній;
  • ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку – високий;
  • організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою - достатній;
  • формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності – достатній.