Інклюзивне навчання
Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дитини на освіту та права навчатися за місцем проживання в умовах загальноосвітнього закладу.
Докладніше про інклюзивне навчання
Міністерство освіти і науки України розробило інструктивно-методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у школах на 2022/2023 навчальний рік. Зокрема, визначено пріоритети роботи інклюзивно-ресурсних центрів та організації інклюзивного навчання в регіонах, що потраплять до “червоної” зони епідемічної небезпеки. Рекомендації оприлюднено на сайті МОН.
Корекційно-розвиткові послуги – здійснення комплексу заходів із системного психолого-педагогічного супроводження дітей з особливими освітніми потребами у процесі навчання та виховання, що спрямований на корекцію порушень шляхом розвитку пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, мовлення, особистості дитини.
Зміст корекційно-розвиткової роботи визначається з урахуванням особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами, мети, завдань та напрямів такої роботи.
МОН України розроблено програми корекційно-розвиткових занять відповідно до нозологій.
У нашому закладі корекційно-розвиткові послуги надають практичний психолог (Браславська-Величко Л.В.), логопед-дефектолог (Герасимова Г.В.).
Корекційні вправи та ігри для дітей з особливими освітніми потребами
Для батьків про інклюзивне навчання
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Уманської міської ради
Засідання команд супроводу
Тричі на рік в Уманському ліцеї №1 Уманської міської ради Черкаської області відбуваються засідання Команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Метою засідань є спільна розробка Індивідуальної програми розвитку кожної дитини з ООП та Індивідуального навчального плану, узгодження особливостей адаптації програмового матеріалу, а також оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими потребами, моніторинг результатів впровадження ІПР (заключне засідання) та виокремлення чітких освітніх ліній на навчальний рік.
В ліцеї систематично здійснюється підвищення наукового рівня вчителя, його підготовка до засвоєння змісту програм спеціальної освіти і технологій їх реалізації, постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання в інклюзивних класах, вивчення і впровадження у шкільну практику передового педагогічного досвіду.