Ми вас вітаємо!

Психологічна служба школи

Соціальний педагог                                     Практичний психолог

КУЧЕРЕНКО ІРИНА АНАТОЛІЇВНА         МУХАРСЬКА ОКСАНА ОЛЕГІВНА

                

Напрями діяльності працівників психологічної служби:

ДІАГНОСТИКА – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;
ПРОФІЛАКТИКА – своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
КОРЕКЦІЯ – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки;
КОНСУЛЬТУВАННЯ – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
ЗВ'ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ – діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління;
ПРОСВІТА – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.
 
 
Якщо необхідна консультація спеціалістів, напишіть нам, будь ласка!
Контактні e-mail:
Мухарська О.О.: muharskaya2088@gmail.com
Кучеренко І.А.: kucherenko.iryna.a@gmail.com

 

Дистанційна робота

для учнів

STOP БУЛІНГ

ІНТЕРНЕТ БЕЗПЕЧНИЙ?

Мистецтво толерантності

Онлайн анкетування "Шкідливі звички" для учнів 5-11 класів

Онлайн анкетування "Торгівля людьми" для учнів 9-11 класів

Готовність учнів 4 класу до переходу в школу ІІ ступеня (анкетування для учнів 4-х класів)

Пізнавальні, просвітницькі, розвивальні відео для дітей 1-4 класів

Дім (НЕ)безпеки (протидія насильству в сім'ї)

Самооцінка психічних станів за методикою Г. Айзенка (онлайн тест)

МЕТОДИКА ДІАГНОСТИКИ ПРОФЕСІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ОСОБИСТОСТІ (онлайн тест)

ПСИХОЛОГІЯ ЦІКАВА: 10 фактів про людську психіку

Фітнес для мозку

Челенджі

Анкета "Дистанційне навчання"

Національна дитяча гаряча лінія

Гурткова робота

Цікава психологія. Секрети спілкування: міміка і жести (для учнів 2-4 класів)

Цікава психологія: казка запрошує в гості (для учнів 2-4 класів)

Цікава психологія: розвиваємо мислення (для учнів 2-4 класів)

Пізнай себе "Стрес та способи його подолання" (для учнів 8-10 класів)

Пізнай себе "Інтернет-спілкування: за та проти"

Пізнай себе "Аффірмація та позитивне мисленняСаногенне мислення"

 

 

для батьків

Чи готова ваша дитина до школи? (онлайн тест)

РІВЕНЬ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХІЧНОГО НАПРУЖЕННЯ ДИТИНИ (онлайн тест)

Які ви батьки? (онлайн тест)

ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОДІЇ ДОРОСЛИХ ІЗ ДІТЬМИ В УМОВАХ ПЕРЕБУВАННЯ В ЗОНІ ПАНДЕМІЇ (Радзімовська О.В.) 
 
Депресія у підлітків: просто поганий настрій чи реальна загроза? 
 

БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ

Чому дитина не хоче вчитися?

Підтримка батьків в процесі дистанційного навчання дітей

Корекційні вправи та ігри для дітей з особливими освітніми потребами

 

для педагогів

Креативність та творчий потенціал вчителя (онлайн тест)

ЗВОРОТНІЙ БІК ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: ВИЯВЛЕННЯ ТА ПОДОЛАННЯ СТРЕСУ

Комплекс вправ для вчителів проти стресу

Запобігання та протидія проявам насильства: нормативні документи

Захист прав дітей 

 

 

для всіх учасників освітнього процесу

Збереження психічного здоров'я під час карантину

Індивідуальна онлайн консультація від професійного психолога чи тренера з емоційного інтелекту

ВИКЛИК #STOPCOVID19

Протидія торгівлі людьми в умовах пандемії COVID-19

Техніка самодопомоги при стресах, тривожності "Метелик"

Громадська організація "Ла Страда - Україна" 

Методика визначення стресостійкості та соціальної адаптації Холмса і Раге (онлайн тест)

Саногенне мислення

ПСИХОЛОГІЧНА ПРОФІЛАКТИКА ПАНІКИ ТА ЗАСОБИ ЇЇ ПОДОЛАННЯ

Аффірмація та позитивне мислення

"Книга – джерело знань, а бібліотека – шлях до нього"

Спорт онлайн

Культурні заходи онлайн

лешмоб «Передай усмішку друзям!»

 

Віртуальна платформа емоційної підтримки Моніторингового центру КМДА з протидії COVID-19

 

 

 

2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Цінність життя

Впродовж двох тижнів з 16.02 по 26.02.2021 в 5-11 класах проведено виховні години за тематикою "Цінність життя". В рамках заходів психолог та соціальний педагог спонукали учнів до роздумів про сенс життя, навіщо людині дається життя, про цінність людського життя і неповторність свого власного. Завдяки вправам показали, що необхідно жити зараз, реалізовувати свої можливості, не шкодувати про прожиті дні, ставити реальні плани на майбутнє. 

Учні мали змогу проаналізувати свої сфери життя, визначити свої потреби та рівень їх задоволеності, а також проаналізувати свою стресостійкість. 

 

  

 

 

Захист дітей від ризиків в Інтернеті

Варто пам’ятати, що все, що поширюється в Інтернеті – там і залишається. Матеріали дуже важко видалити чи змінити, тому будь-яке поширення власної інформації, у тому числі і в приватних повідомленнях, не є абсолютно захищеним.
Всі, хто можуть бачити опубліковані фото, також можуть їх завантажити або зробити скріншот та поширювати ці фото вже без згоди того, хто їх опублікував.
 
Ознаки ризикованої комунікації (що має тебе насторожити):
  • людина випитує багато приватної інформації;
  • запитує щось особисте, хоча ви нещодавно «подружились» (наприклад, «чи ти коли-небудь цілувалась/цілувався?»);
  • просить зберігати «дружбу» в секреті, говорить, що цей зв’язок для нього/неї особливий;
  • дуже емоційно коментує публікації. Потрібна обережність - не варто довіряти людині лише через безліч компліментів та коментарів;
  • емоційно реагує на відмови - агресивно, образами або навпаки – виражає свою надмірну засмученість; 
  • звертається за допомогою, в тому числі просить вчинити певну дію (яка часто може бути небезпечною або образливою) чи перерахувати гроші;
  • просить допомоги в обмін на певну винагороду;
  • перепитує, хто ще користується твоїм комп’ютером/ноутбуком та чи знаходиться він у твоїй особистій чи у загальній кімнаті.

Хто може допомогти, якщо ти став жертвою насильства онлайн?

Дитина ні в якому разі не повинна самостійно вирішувати ризиковані ситуації, що трапились з нею у мережі. У будь-якій незрозумілій ситуації вона може звернутись до когось із цього списку:

• Батьки або особи, які їх замінюють;

• Старші брати та сестри;

• Вчителі;

• Соціальний педагог/працівник або психолог;

• Служба підтримки чи адміністрації соціальних мереж або сайту;

• Поліція; • Шкільний офіцер поліції; • Поліцейський, який проводить заняття в школі (ювенальна превенція);

Кіберполіція - https://ticket.cyberpolice. gov.ua/

• Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті 1545 (далі обрати 3) цілодобово та безкоштовно;

Гаряча лінія з видалення матеріалів із зображенням сексуального насильства над дітьми - https://stop-sexting.in.ua/send/

• За психологічною підтримкою можна звернутися, наприклад, до психолога навчального закладу чи психологів Центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Якщо певні матеріали, якими дитина ділилась в Інтернеті, були поширені для публічного доступу, слід звернутися до адміністрації або служби підтримки веб-ресурсу чи соціальної мережі із запитом заблокувати користувача та видалити неналежний контент.

Якщо дитина бажає анонімно повідомити про те, що трапилось із нею в Інтернеті – слід зателефонувати на урядову консультаційну лінію з питань безпеки дітей в Інтернеті 1545 або відвідати сайт https://stop-sexting.in.ua, де є можливість анонімно повідомити про матеріали, що зображують сексуальне насильство над дітьми, а також чатбот з алгоритмом дій - https://stop-sexting.in.ua/chatbot/ і https://t.me/StopSextingBot у Телеграмі.

Дитина не винна у тому, що стала жертвою, завжди винен злочинець!

 

ПАМ'ЯТАЙ!

Онлайн-інтерактив "БЕЗПЕКА В МЕРЕЖІ: ЛАБІРИНТ"

 

 

КОНФЛІКТИ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

З 01.02 по 10.02 спеціалістами психологічної служби було проведено низку заходів для учнів 3-4 класів, спрямованих на формування навичок безконфліктної поведінки. Мета занять - надати учням інформацію про причини конфліктів, які виникають між однолітками, їх наслідки та способи вирішення. Діти мали змогу ділитися один з одним досвідом розв’язання різних конфліктних ситуацій і на практиці застосувати пропоновані нові методики реагування на них.

            

 

Запобігання та протидія проявам насильства в ЗЗСО

Насильство над дітьми – це фізичне, психологічне, сексуальне насильство або відсутність виховання та піклування про дітей батьками, особами-опікунами чи сторонніми людьми, які доглядають за дітьми. Насильство над дітьми може містити будь-яку дію насильницького характеру, нехтування, зловживання або нездатність, небажання чи невміння виховувати й опікуватися дітьми від батьків чи інших осіб, що призводить до фактичної або потенційної шкоди дитині. Може спостерігатися в сім’ї, у місці проживання дитини, на вулиці або в організаціях, школах чи громадах, з якими дитина взаємодіє.

Домашнє насильство – це один із різновидів насильства. Воно відрізняється від інших проявів тим, що коїться близькими один до одного людьми (родичами або членами сім’ї), які мають тісні стосунки.

Що робити і куди звертатися якщо ви стали жертвою домашнього насильства?

  • В екстреній ситуації дзвонити в поліцію (тел.102);
  • Звернутися до мобільних бригад психологічної допомоги 0-800-500-335;
  • Звернутися в організацію з протидії насильства в сім'ї (Ла Страда) – 116 123;
  • За необхідності - звернутися за медичною допомогою;
  • Урядова «гаряча лінія» з питань протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статті та насильству стосовно дітей  за телефоном 15-47.

Булінг (цькування) - діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, також із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.
Типовими ознаками булінгу (цькування) є:
- систематичність (повторюваність) діяння;
- наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі;
- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

З метою попередження та протидії проявам насильства в школі та сім'ї, пропонуємо учням нашого навчального закладу пройти анонімне анкетування за посиланням: Анкета для учнів (виявлення проявів насильства)

Детальна інформація з питань булінгу для всіх учасників освітнього процесу за посиланням #STOP-buling

Важливе для вчителів: Запобігання та протидія проявам насильства

 

Цього року в нашій школі проведено навчальні заняття, лекції, вебінари, круглі столи та інші заходи стосовно питання насильства.

  

     

в 5-Б класі проведено заняття з елементами тренінгу. Учні переглянули відеоролики «Розкажи дорослому, якому довіряєш» та «Почни говорити», ознайомилися з інформаційними буклетами «Зупини насильство», а також підтримали загальношкільну акцію «Я проти насильства».

   

 

«Світ дитинства має бути яскравим, ніжним та повним батьківської любові». З таким девізом пройшов виховний захід у 2-А класі. Діти висловили свої думки стосовно відносин в сім’ї та мрій щодо майбутнього. Разом прийшли до висновку, що класний колектив – це шкільна родина. За допомогою тематичних мультфільмів обговорили правила спілкування в колективі та шляхи вирішення конфліктних ситуацій.

 

В рамках акції «16 днів проти насильства» в 5-В класі проведено тренінг «Не мовчи!». Метою тренінгу було ознайомити учнів з поняттям та формами домашнього насильства, а також розвивати вміння шукати шляхи виходу зі складної ситуації, формувати навички відповідальної та безпечної поведінки.

  

«Насильству немає виправдання»: інформаційна кампанія триває!
У 4Б класі пройшло заняття з елементами тренінгу, метою якого було розширення знань учнів про форми насильства, їх прояви, а також розвиток толерантного ставлення один до одного , навичок надання і отримання допомоги у ситуації насильства (зокрема булінгу).

Як діяти в конфліктній ситуації, як уникнути конфлікту – розмірковували учні 3-В класу. Вибір є завжди. І лише від нас залежить, чи буде продовжено конфлікт, чи ми вирішимо його вчасно. (#Акція «16 днів проти насильства»)

 

Круглий стіл «Запобігання та протидія домашньому насильству» за участю учнів 8-А та 10 класу. Учні ознайомилися з першим в Україні проєктом - онлайн-магазином «Все не для дому» проти домашнього насильства, який презентовано Amnesty International (https://vsenedlyadomu.com.ua/).

Учасники розмірковували над темою гендерного зумовленого насильства, ділилися думками та дискутували. Разом прийшли до виснову, що ми маємо почати з себе, маємо спільно протидіяти всім формам домашнього насильства, щоб воно перестало бути нормою та «приватною справою».

 

 

ІНТИМНЕ СЕЛФІ В ІНТЕРНЕТІ — ЖАРТ ЧИ НЕБЕЗПЕЧНИЙ РИЗИК?

Кібербулінг, секстинг, грумінг, сексторшн, заборонений контент, спілкування з незнайомцями в соцмережах, шкідливі програми — це далеко не повний перелік, на який наражаються діти в Інтернеті.

Секстинг – це обмін власними фото-, відео- та текстовими матеріалами інтимного характеру, із застосуванням сучасних засобів зв’язку: мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж. Секстинг може бути частиною побудови довіри в онлайн середовищі, особливо між підлітками: “я надішлю тобі відверті фото, щоб показати, що довіряю тобі”. Але людина може зловживати такою довірою, про що підлітки не замислюються. Секстинг може бути частиною шантажу: “якщо не надішлеш фото, значить ти мені не довіряєш, тож давай розірвемо наші стосунки”. Трапляється, що юнаки та дівчата створюють в соціальних мережах групи з непристойними назвами, куди з помсти викладають інтимні світлини однолітків. 

Онлайн-грумінг – це побудова дорослим/групою дорослих осіб довірливих стосунків з дитиною (підлітком) з метою сексуального насильства онлайн чи у реальному житті. Зазвичай злочинці (або злочинні угруповання) реєструються в соціальних мережах під виглядом підлітків чи налагоджують контакт зі школярами в онлайніграх, через електронну пошту та ін. Діти можуть знати або не знати, що спілкуються з дорослими. Злочинці можуть додаватися дитині у друзі, розсилати особисті повідомлення, переглядати сторінки дітей і шукати серед них таких, яким бракує любові та турботи вдома. 

Сексторшен – налагодження довірливих стосунків із дитиною в Інтернеті з метою отримання приватних матеріалів, шантажування та вимагання додаткових матеріалів чи грошей. Професійні злочинці оперують у соцмережах та месенджерах, а також у мережевих іграх. Жертвою сексторшену можна стати у будь-якому додатку чи онлайн платформі, через які можна надсилати фото та відео.

В школі психологічною службою у співпраці з класними керівниками 5-11 класів проведено ряд заходів з метою просвіти та попередження учасників освітнього процесу з питань безпеки підлітків від сексуальних ризиків в мережі Інтернет за матеріалами інформаційно-освітньої кампанії  #Stop_sexтинг.

 

 

 

 

 

 

 

З метою реагування на подібні випадки, Урядом була створена цілодобова безкоштовна державна консультативна лінія за номером 1545 (далі обрати 3) щодо безпеки дітей в Інтернеті, на яку можуть звернутися діти, батьки та спеціалісти, які працюють з дітьми.

Якщо потрібна допомога, але важко розповісти дорослим, також можа звернутися на "гарячу лінію" за телефоном 116 111 (понеділок-п'ятниця з 12.00 до 16.00)